Vragen over uw kind en school?

 

Direct antwoord via

 

06-4417.9920

 

 

LEERSTRATEGIE

Ieder heeft een eigen aanpak om te leren, een strategie die bij ons past. We nemen nieuwe dingen op met onze zintuigen, via de weg die voor ons het prettigst is. Vaak gaat dit ongemerkt. Misschien weet u van uzelf niet eens wat uw favoriete strategie is. Meestal hoeven we hier ook niet over na te denken. Tot we niet de resultaten bereiken die we verwachten. Dan kan een onderzoek naar onze leerstrategie helpen.

 

 

HIATEN

De werkwijze van Praktijk Noord sluit aan bij de leerstof van de school. Door uitgebreid onderzoek komen de deelvaardigheden waarover uw kind beschikt goed in beeld. Hierin kunnen hiaten zitten.

 

Soms is dat een kwestie van voorkeur. Bijvoorbeeld: een visueel ingesteld kind heeft nooit goed naar verschillende letterklanken leren luisteren. Het kan ook zijn dat een kind bepaalde uitleg nooit goed heeft begrepen of stappen heeft overgeslagen.

 

Bij leerlingen die de lesstof makkelijk oppikken kan onzorgvuldigheid een rol spelen. Soms lijkt een kind alles goed te begrijpen, maar past hij of zij toch niet de juiste denkstappen toe. Hiervan kan het hinder ondervinden wanneer de stof ingewikkelder wordt. Ook is mogelijk dat het kind de interesse verliest en niet meer de noodzaak voelt om zijn/haar best te doen.

 

 

PLEZIER

Doordat de begeleiding individueel is kan rekening worden gehouden met de persoonlijke interesses van uw kind. Zijn/haar sterke kanten worden benadrukt en de oefeningen worden zo afgestemd dat er met plezier kan worden geleerd. Uw kind wordt zich meer bewust van zijn/haar mogelijkheden en beperkingen en krijgt een goede aanpak aangereikt die bij hem/haar pas. Uiteindelijk krijgt uw kind in het RT traject handvaten mee waar het de hele verdere schoolcarrière iets aan heeft.

 

 

Letters oefenen; vormkennis

Feline, 7 jaar