Vragen over uw kind en school?

 

Direct antwoord via

 

06-4417.9920

 

 

TESS (11 jaar)

 

Docent: Tess is goed vooruit gegaan met rekenen. En wat ook opvalt is dat ze veel makkelijker vragen stelt

in de klas als ze iets niet begrijpt.

 

Moeder: Eigenlijk heeft ze zich altijd een beetje dom gevoeld bij het rekenen, maar dat heeft ze nu niet meer.

We hebben haar aangemeld bij het regulier vervolgonderwijs op een school waarbij wel extra aandacht is voor

de leerlingen. Maar daarvoor zijn haar resultaten met rekenen nu misschien zelfs te goed!

 

 

HUGO (8 jaar)

 

0

Hugo, toen hij net was begonnen met de lessen om zijn handschrift te verbeteren: "Mamma, ik ga toch naar remedial teaching om te leren aan elkaar te schrijven?"

Moeder: "Ja."

Hugo: "Maar ik hoef daar alleen maar te tekenen."

 

Een half jaar na afloop van de lessen schrijft moeder:

"Ik ben reuze trost op Hugo want hij schrijft inmiddels automatisch aan elkaar. Hij heeft nu wat moeite met spelling maar dat is natuurlijk niet gek, omdat hij zo zijn aandacht bij het schrijven moest houden dat hij aan de spelling ervan niet toekwam. Hij krijgt hiervoor

nu bijles op school." Tekening met oefeningen voor schrijfvaardigheid en fijne motoriek

 

 

FELINE (7 jaar)

 

Moeder: Ze vindt het jammer dat de lessen zijn afgelopen, want ze had het erg naar haar zin. Maar ze kan het nu ook zonder die extra aandacht. Veel leesoefeningen vindt ze nog steeds erg vervelend, terwijl ze wel gewoon boeken van haar oudere broer leest!

 

 

NIELS (8 jaar)

 

Moeder: Hij heeft goede cijfers gehaald bij de jaarlijkse rekentoets op school. De docent heeft zelfs voorgesteld

om hem nu met de koplopergroep mee te laten doen. Hij vindt het fijn dat hij gewoon met zijn klasgenoten alles

mee volgt en niet meer bij de extra instructie hoeft te komen.