TESS (11 jaar)

Docent: Tess is goed vooruit gegaan met rekenen. En wat ook opvalt is dat ze veel makkelijker vragen stelt in de klas als ze iets niet begrijpt. Moeder: Eigenlijk heeft ze zich altijd een beetje dom gevoeld bij het rekenen, maar dat heeft ze nu niet meer. We hebben haar aangemeld bij het regulier vervolgonderwijs op een school waarbij wel extra aandacht is voor de leerlingen. Maar daarvoor zijn haar resultaten met rekenen nu misschien zelfs te goed!

 

HUGO (8 jaar)

Hugo vroeg aan zijn moeder toen hij net was begonnen met de lessen om zijn handschrift

te verbeteren: "Mamma, ik ga toch naar remedial teaching om te leren aan elkaar te

schrijven?" "Ja," zei moeder. Hugo: "Maar ik hoef daar alleen maar te tekenen."

Een half jaar na afloop van de lessen schrijft moeder: Ik ben reuze trost op Hugo want hij

schrijft inmiddels automatisch aan elkaar. Hij heeft nu wat moeite met spelling maar dat

is natuurlijk niet gek, omdat hij zo zijn aandacht bij het schrijven moest houden dat hij aan

de spelling ervan niet toekwam. Hij krijgt hiervoor nu bijles op school.

 

FELINE (7 jaar)

Moeder: Ze vindt het jammer dat de lessen zijn afgelopen, want ze had het erg naar haar zin.

Maar ze kan het nu ook zonder die extra aandacht. Veel leesoefeningen vindt ze nog steeds

erg vervelend, terwijl ze wel gewoon boeken van haar oudere broer leest!

 

NIELS (8 jaar)

Moeder: Hij heeft goede cijfers gehaald bij de jaarlijkse rekentoets op school. De docent heeft zelfs voorgesteld om hem nu met de koplopergroep mee te laten doen. Hij  vindt het fijn dat hij gewoon met zijn klasgenoten alles mee volgt en niet meer bij de extra instructie hoeft te komen.

0

Praktijk Noord

Rozenlaan 8

3051 LR

Rotterdam

010-785.2406

06-4417.9920

info@praktijknoord.nl